Hieronder vindt u onze werkwijze voor het herstellen van uw toestel.
U kan uw toestel vrijblijvend binnenbrengen of aanmelden via ons aanmeldings formulier.
OPGELET : Een aangemeld toestel via ons herstelformulier kan sneller behandeld worden dan een toestel die aangeboden wordt zonder aanmelding. De aanmeldingsdatum van het toestel wordt hierbij gerespecteerd.
Toestellen binnenbrengen kan:
Maandag tem Zaterdag - 10:00 tem 19:00h
Zondag - 10:00h tem 12:00h
Via aanmelding
1: Meld uw toestel aan via ons “Aanvraag herstel formulier”
2: U krijgt van ons een e-mail terug als bevestiging
Indien u een toestel wenst op te sturen.
-U brengt het pakket binnen in een Bpost kantoor of postpunt
-U ontvangt in het kantoor een verzendbewijs met uw track and trace code
Opgelet: Wij zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen, kwijtspelingen, aangebrachte schade (deuken, krassen enz..) of dergelijke door de postdiensten.
4: Nadat uw toestel is afgewerkt ontvangt u een e-mail om dit te bevestigen.
Het herstelde toestel wordt enkel teruggestuurd, of kan enkel opgehaald worden indien alle openstaande herstel kosten vereffend zijn of deze kunnen cash of via bancontact betaald worden bij ophaal.
OPGELET: wij hebben GEEN payconiq.
5: Wij sturen het toestel via Bpost terug naar het door u opgegeven adres of het toestel kan bij ons terug worden opgehaald.
Duur herstellingen
De gemiddelde herstelduur bedraagt doorgaans +/- 7a10 werkdagen.
Deze duur is indicatief en hangt af van verschillende factoren zoals:
-Soort probleem
-Levertermijn van onderdelen
-Antwoordt tijd van het bestek
-Feestdagen, vrije dagen of verlof
-….
--------------------------------------------------------------------------------------------
Tarieven:
-Transportkosten voor het aan en terugbezorgen bedragen €17,00. Deze kosten worden bijgerekend bij de totaalfactuur.
Herstel tarieven.
-Onze werktijden worden berekend per begonnen kwartier en bedragen € 19,36 inclusief BTW per begonnen kwartier.
Alle herstellingen die uitgevoerd kunnen worden onder 70,00euro herstellen wij meteen. Indien de kost voor herstelling hoger dan 70,00euro bedraagd zullen wij steeds een prijsraming aan u doorgeven en op goedkeuring voor herstel wachten.
Bestekkosten
-Bestek kosten bedragen voor kleine toestellen (boormachine, printplaat, strijkijzer enz...) € 20,00 indien u het toestel retour wenst en geen herstelling wenst.
-Bestek kosten bedragen voor grote toestellen (TV, Audio, Video, enz...) € 40,00 indien u het toestel retour wenst en geen herstelling wenst.
Onderdelen
Wenst u via ons onderdelen aan te kopen dan bedragen de verzendkosten BE/NL €10,00
Enkele begrippen:
-No Fix : Toestellen kunnen uitermate beschadigd zijn dat het niet meer toelaatbaar is deze te herstellen.
-Economic No Fix : Het bedrag voor de herstelling is hoger dan 70% van de nieuwprijs van het toestel. *Enkel indien het toestel nog nieuw te verkrijgen is.
Garantie
Wij geven volgens de wettelijk bepaalde garantie termijn op herstellingen voor elektronische toestellen 3 maand garantie op de herstelling van het product voor de door de klant opgegeven fout, error of gebrek aan het herstelde toestel.
Voorbeeld :
-U laat een Smart Phone of tablet herstellen voor een nieuwe display maar u merkt dat na 2 maanden de batterij stuk is, zullen wij niet verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor de defecte batterij.
-U laat een LED moving head herstellen waarbij wij één van de defecte leds vervangen en u merkt op dat na enkele dagen (weken) terug een LED probleem zich opgeeft zullen wij aan de hand van gemaakte foto’s bij herstel en het merken van het eerder vervangen component geen garantie verlenen op een ander defect component.
-U laat een versterker herstellen waarbij het rechter kanaal defect is en u hebt het zelfde voorval enkele tijd nadien met het linker kanaal zullen wij deze niet herstellen onder garantie.